✅ استاندار یزد در آئین تجلیل از عوامل اجرایی ستاد سفرهای نوروزی 1402 استان مطرح کرد؛کاهش معنادار آمار فوتی ها با شکل گیری اراده جمعی جهت تحقق راهبرد «نوروزِ بدون فوتی» در استان/ برپایی نوروزگاه ها یکی از اقدامات نوآورانه و موثر در جهت کاهش فوتی ها/ ضرورت عدم تمرکز صرفِ ستاد خدمات سفر بر ایام نوروز/ حمایت از بخش گردشگری؛ یکی از راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)/ شکست پروژه ایران هراسی از مسیر گردشگری

✍️ دکتر فاطمی شکل گیری اراده جمعی و پیگیری جدی را لازمه تحقق امور دانست و گفت: با تعریف راهبرد «نوروزِ بدون فوتی» در استان و شکل گیری اراده جمعی برای تحقق آن، آمار فوتی ها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.
به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز، آئین تجلیل از عوامل اجرایی ستاد سفرهای نوروزی 1402 استان یزد با حضور استاندار یزد برگزار شد.
دکتر فاطمی در این آئین، با قدردانی از فعالیت بخش های مختلف استان در راستای تحقق اهداف ستاد خدمات سفر گفت: بدنه اداری و بخش گردشگری و صنایع دستی در کنار یکدیگر امور را پیش بردند و زمینه ساز اتفاقات خوبی شدند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی شبهات مطروحه پیرامون آمار میهمانان نوروزی استان اشاره و خاطره نشان کرد: میانگین آمار ورود میهمانان نوروزی به استان، تفاوت معناداری با سال گذشته ندارد و تفاوت آن در توزیع سفرها در یک بازه زمانی گسترده بود.   
استاندار یزد در ادامه شکل گیری اراده جمعی و پیگیری جدی را لازمه تحقق امور دانست و تصریح کرد: یکی از مصادیق این امر، انتخاب راهبرد «نوروزِ بدون فوتی»، شکل گیری اراده جمعی برای تحقق آن و در نتیجه کاهش معنی دار و قابل توجه آمار فوتی ها در این ایام است.
وی با بیان اینکه هیچکس در هیچ کجای دنیا نمی تواند مدعی به صفر رساندن آمار تصادفات و فوتی ها شود ولی می توان راهبردها را در این راستا تعریف کرد، گفت: در پرتو شکل گیری اراده جمعی و مومنانه جهت کاهش فوتی ها در ایام نوروز، با وجود افزایش ورودی ها نسبت به سال گذشته آمار فوتی ها از 17 تن به 7 تن رسید.
 دکتر فاطمی در ادامه یکی از اقدامات نوآورانه انجام شده در استان در راستای کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای در ایام نوروز را برپایی نوروزگاه ها با مشارکت صنایع و همکاری سازمان صمت، پلیس و دستگاه های خدمات رسان عنوان کرد.
وی همچنین به حضور یک روحانی یزدی در یکی از محورهای استان به منظور خوش آمدگویی به میهمانان و ارائه برخی نکات و توصیه ها به آن ها اشاره و این اقدام را شایسته تقدیر عنوان کرد.
 استاندار یزد خاطرنشان کرد: شیرین ترین تجلیل؛ تجلیل از گروه های مردمیِ داوطلبی است که بدون هیچ مزدی صرفا برای کسب رضای خدا، حفظ جان مردم و تبیین ملاحظات فرهنگی استان در نوروزگاه ها مستقر شدند و فعالیت های ارزنده ای انجام دادند.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از رویکرد های نوروز امسال «نوروز با نشاط» بود، تصریح کرد: با وجود تقارن نوروز با رمضان، نوروز با نشاطی بود البته باید برای حل برخی موضوعات و تناقضات در سال های آینده برنامه ریزی جدی تری گیرد.
 وی در ادامه با بیان اینکه تمرکز ستاد تسهیلات سفر نباید تنها بر ایام نوروز باشد افزود: این ستاد باید برنامه ریزی های دیگری برای فصل تابستان، ایام محرم و صفر و برای زمان های برگزاری رویدادها داشته باشد به طوری که ضریب اشغال مراکز اقامتی رسمی استان به بالای 250 روز در سال برسد.
 استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری استان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مورد پیگیری در استان باید حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری باشد.
دکتر فاطمی با بیان اینکه باید از ظرفیت و فرصت حضور گردشگران در استان استفاده شود، گفت: این فرصت تنها اقتصادی نیست بلکه فرصت های فرهنگی، اجتماعی و تعاملاتِ از این جنس، بزرگترین فرصت پیش روی ماست.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید به حوزه گردشگری با نگاه سلیقه ای و سیاسی نگریست، اظهارداشت: حمایت از بخش گردشگری، حمایت از راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است و قوای سه گانه و تمامی دلسوزان باید در فعالیت های خود به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.
استاندار یزد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از بخش گردشگری و استفاده از فرصت های آن را به عنوان خط قرمز اعلام و آن را جزء لاینفک توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تعریف کرده اند لذا باید برنامه ریزی های لازم در این حوزه صورت گیرد.
دکتر فاطمی با بیان اینکه گردشگری، فصل وفاق و همدلی بوده و نباید باعث دو قطبی سازی شود، گفت: باید با اقدامات نوآورانه و برنامه ریزی و تدبیر، ضمن رعایت ملاحظات اعتقادی، مذهبی و هویتی، از منافع آن بهره برد.
  وی همچنین به پروژه ایران هراسی دشمنان نظام و انقلاب اشاره وخاطرنشان کرد: مخابره تصویری در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با واقعیت های موجود در ایران اسلامی، جز از مسیر گردشگری ممکن نیست.
 استاندار یزد با بیان اینکه اولین دستاورد گردشگریِ در تراز انقلاب اسلامی، دستاورد فرهنگی است، گفت: باید جلساتی با محوریت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور افراد خوش فکر، صاحب نظر، متدینین و دغدغه مندان و فعالین بخش گردشگری برگزار و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.