آغاز بکار یکی از بزرگترین و مجهزترین تالارهای هنری در عصر جمعه 5 مرداد ماه 1403 در حالی آغاز بکار کرد که رئیس جمهورش برای افتتاح آن، غایب بزرگ افتتاحیه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، استاندار فاطمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و تنی چند از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر و اهالی رسانه و مدیران استانی برای افتتاح این تالار عظیم شرکت نموده بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :
قبل از دولت سیزدهم برای تالار مرکزی یزد حدود ۵۱ میلیون تومان هزینه شده بود ولی در این سه سال ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و زیباترین سالن فرهنگی با تجهیزات مدرن توسط جوانان ایرانی افتتاح شد.
وی در ادامه بیان نمود، این مجموعه قرار بود با حضور شخص رئیس جمهور شهید افتتاح شود ولی تقدیر الهی در شهادت آن بزرگ مرد بود، تصریح کرد: هرچند ما این شخصیت بزرگ را از دست دادیم ولی مسیری که ایشان ایجاد کردند، ادامه دارد.
این مجموعه یک اثر فاخر و هدیه و پیشکش دولت شهید رئیسی به مردم اهل هنر یزد است، خاطرنشان کرد: در این سه سال بودجه فرهنگی استان‌ها حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است و امروز که وزارت را تحویل می‌دهيم، بودجه فرهنگ به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در نهاد کتابخانه‌ها و مجموعه‌های تحت نظر وزارت ارشاد نیز این رشد بودجه اتفاق افتاده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.