🔰احسان عابدی به مناسبت آغاز سی و سومین جشنواره تئاتر استان پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

🔸تئاتر در ذات خود هنری پرسشگر و آینده نگر است. هنری که امروزه از مرز هنرهای زیبا فراتر رفته و اندیشه پرور و جامعه ساز شده است. تئاتر هنر خواص نیس هنر مخاطب است هر مخاطبی با هر جایگاهی میتواند به عنوان رکن اصلی این هنر انگاشته شود. در هر جامعه ای که تئاتر محدود و کمرنگ شود نباید به رشد اندیشه، تفکر و فلسفه در آن جامعه امید بست.

در عصر حاضر که جایگاه و نقش تئاتر بر ما مبرهن و آشکار شده گسترش و رونق آن باید در اولویت برنامه های مدیران فرهنگی و هنری قرار گیرد. مدیران هنری که در خط مقدم سیاستگذاری و بسترسازی تئاتر قرار گرفته اند نقش و وظیفه خطیری را عهده دار شده اند.

در چند سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلام به عنوان متولی اصلی هنر تئاتر سعی داشته تا در حد توان از هنرمندان این عرصه و هنرآفرینی های آنها حمایت کند. هر چند از لحاظ فضای تخصصی تئاتر با شرایط ایده آل فاصله داریم اما همان امکانات موجود را به طور تمام و کمال و برای تولید آثار فاخر و با کیفیت در اختیار هنرمندان استان قرار داده ایم.

از طرفی پیگیری های مجدانه را برای تکمیل و تجهیز مکان های در حال ساخت و نیمه تمام دنبال میکنیم که به زودی خبرهای مسرت بخشی در این زمینه برای هنرمندان استان خواهیم داشت.

از دیگر رویکردهای مهم اداره کل رشد عادلانه فضاهای هنری در سطح استان بوده که بهره برداری از چند فضای پلاتوی تئاتر در شهرستانها در چندسال اخیر تا اندازه ای این هدف گذاری را محقق کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.