با خلاقیت و نوآوری از قوانین موجود، ظرفیت هایی جهت پیشبرد هر چه بهتر مسائل حوزه وقف ایجاد شود/ کمیته سرمایه گذاری حوزه وقف تشکیل شود/ هم افزایی در حل مسائل و تحقق اهداف حوزه وقف با تشکیل شورای وقف

به گزارش گیلاس نیوز دکتر مهران فاطمی در… ، وقف را یکی از موضوعات مهم دینی و اعتقادی دانست و گفت: احیای وقف؛ احیای یکی از سنت های الهی بوده و باید به عنوان یک موضوعی اولویت دار به آن نگاه و مسائل مربوط به آن دنبال شود.
وی با بیان اینکه وقف در گذر زمان و بنابر دلایلی مورد بی مهری قرار گرفته است، اظهارداشت: مظلومیت وقف، تکلیف مضاعفی برای رسیدگی فوری به مسائل و موضوعات این بخش را ایجاد می کند.
استاندار یزد با اشاره به انعطاف کمتر مباحث مربوط به وقف به دلیل احکام حاکم بر آن و نیت واقفین و در مقابل، الزام دستگاه ها به رعایت قوانین و ضوابط مجموعه خود، خاطرنشان کرد: باید با خلاقیت، نبوغ و نوآوری از قوانین برای ایجاد ظرفیت هایی برای پیشبرد هر چه بهتر مسائل حوزه وقف بهره برد.
دکتر فاطمی در ادامه بر تشکیل کمیته مشترکی فی ما بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با مرکز سرمایه گذاری شهرداری یزد، جهت رسیدن به چارچوبی به عنوان مبنای سرمایه گذاری های مشترک فی ما بین این دو مجموعه تاکید کرد.
استاندار یزد ادامه داد: همزمان با اقدام مذکور، کمیته سرمایه گذاری در موقوفات با حضور دستگاه های مرتبط تشکیل و مسائل و موضوعات مربوط به 10 پروژه شاخص این حوزه، به صورت مصداقی بررسی و حل شود.
وی با بیان اینکه در صورت لزوم، باید مصوبه ای از سوی دستگاه های نظارتی جهت تحقق اهداف و برنامه های این حوزه اخذ شود، اضافه کرد: به منظور ایجاد تفاهم بیشتر بین دستگاه ها در خصوص مباحث مربوط به وقف و موقوفات، احیای وقف و حل مسائل مربوط به آن شورای وقف استان تشکیل و جلسات آن به صورت ماهیانه برگزار شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.