به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز به نقل از اداره کل رابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به عزم جدی دولت برای تحقق وعده ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال، گفت: مسائل و موضوعات مربوط به پروژه های نهضت ملی مسکن باید صورت شبانه روزی، با تجهیز ظرفیت ها و منابع انسانی و خارج از پیچ و خم های اداری پیگیری شود.
وی با بیان اینکه بررسی مسائل مسکن و تصمیم گیری مناسب برای آن ها با پشت میز نشینی ممکن نیست، اظهارداشت: در راستای تسریع در روند پیشبرد امور، مدیران دستگاه ها با حضور در محل اجرای پروژه ها مسائل و موانع احتمالی را احصاء و متناسب با شرایط پروژه ها، تمهیدات لازم را بیندیشند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: سایت ها و پهنه های در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، نباید معطل آئین نامه ها و بخش نامه های دست و پا گیر باشند و فرآیند اجرای آن ها باید با جدیت دنبال شود.
دکتر فاطمی در ادامه به مسائل مطرح شده در خصوص مسکن خانواده شهدا و ایثارگران و مسکن فرهنگیان، معلولین و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و بر پیگیری جدی مسائل این پروژه ها تاکید کرد.
وی همچنین به اعلام آمادگی بخش خصوصی استان برای ساخت مسکن کارگری اشاره کرد و افزود: به منظور انجام هماهنگی های لازم؛ جلسه ای بین دستگاه های مربوطه و بخش صنعت استان برگزار و زمین مورد نیاز، برای ساخت مسکن کارگری به آن ها تحویل داده شود.
استاندار یزد همچنین بر برگزاری جلسه ای با خیرین مسکن ساز و هم اندیشی با آن ها جهت استفاده از این ظرفیت بزرگ برای تامین مسکن برای افراد کم بضاعتی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیستند، تاکید کرد.
دکتر فاطمی با اشاره به پروژه های آپارتمانی در حال احداث در قالب طرح نهضت ملی مسکن، گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها به صورت فاز بندی انجام و پس از تکمیل بلوک و تحویل آن به متقاضیان، بلوک بعدی تکمیل شود.
استاندار یزد با اشاره به تشکیل شهر جدید با انجام ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سایت 377 هکتاری شهرستان یزد، خاطرنشان کرد: فراخوانی به منظور ساخت بخش های خدماتی نظیر پارک، مدرسه و … توسط بخش خصوصی منتشر شود تا همزمان با ساخت واحدهای مسکونی این بخش ها نیز ساخته شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه تامین مصالح واحدهای نهضت ملی مسکن، اظهارداشت: با توجه به وجود مصالح مورد نیاز ساخت مسکن در استان یزد و به منظور کاهش هزینه تمام شده مسکن، مصالح مورد نیاز به صورت عمده خریداری و در پروژه ها استفاده شود.
دکتر فاطمی در بخش پایانی سخنانش از افزایش مدت سفرهای شهرستانی به دو روز خبرداد و تصریح کرد: یکی از برنامه های این دور از سفرها بازدید میدانی مصداقی از پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان ها و اخذ تصمیمات لازم برای تسریع در روند اجرای پروژه ها است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: هیچگونه اهمال و کوتاهی دستگاه ها در پیشبرد امور مربوط به طرح نهضت ملی مسکن پذیرفته نیست و تذکرات لازم داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.