نشست خبری مدیرعامل شرکت تعاونی همیاریِ دهیاری های شهرستان یزد با اصحاب رسانه در محل ساختمان شرکت تعاونی ها در عصر دوشنبه ۲۴مهرماه۱۴۰۲ برگزارشد.
به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد طی گزارشی به تشریح فعالیت های فعالیت ها انجام شده و همچنین ارائه برنامه های آتی این شرکت تعاونی پرداخت.
ایشان با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور سامانه ارائه خدمات الکترونیک به روستاها در این شرکت تعاونی راه‌اندازی شد گفت: تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار پرونده از طریق این سامانه، ساماندهی و ثبت شده است.
به گزارش … علیرضا گورابیان شامگاه امروز _ دوشنبه ۲۴ مهرماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران استان یزد با اشاره به اقدامات شرکت تعاونی دهیاری دهیاری‌ها در شهرستان یزد اظهار کرد: این تعاونی دو بخش مرکزی و اکرم‌آباد با ۱۳ روستاها و آبادی است که همه روستاها به جزء روستای محمودیه دارای دهیاری هستند.
وی با ابراز خرسندی از اینکه اقدامات خوبی در سه سال‌های اخیر به جهت خدمات‌رسانی منسجم به بخش‌های و دهیاری‌ها صورت گرفته است افزود: با توجه به ساخت واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف بخش مرکزی یزد جمعیت این بخش به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده است در صورتی که جمعیت این دو بخش در سال ۱۳۹۸ در حدود ۴۰ هزار نفر بوده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد گفت: ارائه خدمات به مردم این بخش توسط ۸۵ نفر نیروی خدماتی و ۴۵ نفر نیروی دفتری انجام می‌شود. گردش مالی شرکت از ۴ میلیارد در سال ۱۳۹۸، در سال ۱۴۰۱ به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است که حاکی از افزایش ۱۵۰۰ درصدی در این مدت دارد.
گورابیان در ادامه مهمترین خدمات شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد را صدور پروانه ساختمانی، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، صدور مجوز شعب آب و برق، صدور پروانه قطع درختان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ مورد ساخت و ساز در روستاهای شهرستان انجام می‌شود گفت: در مدت یک سال گذشته تنها ۲۰۷ پروانه ساخت و ساز صادر شده و تعداد ۸۹۷ پرونده تخلف تشکیل و به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال شد.
راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات الکترونیک به روستاها
مدیرعامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد اضافه کرد: برای اولین بار در کشور، شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد سامانه ارائه خدمات الکترونیک به مردم را راه‌اندازی کرد و به عنوان پایلوت در کشور اجرا می‌شود.
گورابیان افزود: با فعال شدن سامانه ۲۶ هزار پرونده مربوط به روستاها و دهیاری‌های شهرستان یزد ساماندهی شد و نقشه‌ روستاهای منطقه با نقشه‌برداری هوایی به کمک پهباد در سامانه به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه واحد سیما و منظر شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد به ارائه خدمات شهری مبادرت دارد تصریح کرد: اقداماتی متعددی از جمله جمع‌آوری پسماند، رفت و روب، اجرا و نگهداری فضای سبز انجام شده است.
مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان ادامه داد: غرس ۲۴ هزار اصله گل و درخت در روستاهای بخش مرکزی غرس شد همچنین ۴۴ هزار مترمکعب سیستم آبیاری هوشمند قطره‌ای فضای سبز در روستاهای اکرم‌آباد و اکرمیه اجرا شد بنابراین شعب آب شهری در این مناطقه قطع شدند.
جمع‌آوری ۱۵۰ سگ ولگرد
گورابیان گفت: از دیگر خدمات این شرکت را جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد این مناطق است که از ابتدای امسال ۱۵۰ سگ بلاصاحب جمع‌آوری و به کمپ نگهداری شهرداری تحویل شده است.
وی در خصوص سیل سال گذشته و خساراتی آن به روستاهای بخش مرکزی اضافه کرد: متأسفانه تعرضات گوناگونی که به رودخانه منطقه شده بود باعث جاری شدن سیل و بروز خسارت به خانه روستائیان شد، بعد از بحران سیل سال گذشته با نظارت اداره کل مدیریت بحران استان، رودخانه شیر آزاد شده اقدامات لازم به جهت کنترل و هدایت سیلاب صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد با اشاره به تعدد تغییرات کاربری و تخریب باغات در این بخش افزود: شرکت مانع جدی برای تفکیک کوره‌ها بوده و تاکنون به منظور مقابله با تفکیک زمین کوره‎‌ها تلاش کرده است، تفکیک زمین در روستاهای بخش مرکزی و اکرمیه بر طبق قانون نباید کمتر از ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر بسته به روستاهای منطقه باشد.
گورابیان افزود: در صورت انجام این عمل غیرقانونی خدمات لازم به مالکان ارائه نمی‌شود، علاوه بر این تغییر کاربری باغات و مزارع به مسکونی و تجاری غیرقانونی بوده و با موارد تخلف صورت گرفته برخورد می‌شود.
وی گفت: درآمد‌های کنونی شرکت حاصل سرمایه‌گذاری‌هایی است که افراد انجام دادند و سبب شده است تا ارائه‌ خدمات قبل از دریافت هزینه‌ها در مناطق روستایی اجرا شود، شرکت همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد حدود ۱۰ میلیارد تومان پروژه‌های خدمات‌رسان در روستاها اجرا کرده است که در ادامه روستاهای مربوطه و دهیاری‌ها باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.