وزیر جهاد کشاورزی در همایش ملی سلامت پسته:

امریکا در تولید پسته جایگاه ایران را تصاحب کرده است، امیدواریم با تلاش های بخش خصوصی و حمایت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی جایگاهی را که موقتا از دست داده‌ایم بتوانیم باز پس بگیریم.

رئیس جمهور در دیدار اخیر از وزارت جهاد کشاورزی بر حوزه سلامت تاکید بالایی داشت و تولید محصول کشاورزی با کیفیت، سالم و با منشأ داخلی را وظیفه وزارت جهاد کشاورزی دانست، بنابراین در حوزه سلامت باید تلاش ویژه ای انجام شود.

از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه سلامت سازمان حفظ نباتات را موظف کرده ایم تا دفتری را تحت عنوان معاونت سلامت غذا راه اندازی کند که پیش از این چنین سیاستی در وزارت خانه وجود نداشت و وظیفه سلامت غذا بر عهده سازمان غذا و دارو بود اما امروز پذیرفته ایم که نقش مهمی در این حوزه داریم.

صادرات غذای سالم در حوزه بین المللی برای کشور اعتبار و هویت محسوب می شود و باید بتوانیم دغدغه های بازارهای هدف در دنیا را هم برطرف کنیم، لذا نگاه ما این است که بتوانیم محصولات صادرات محور و با استانداردهای بین المللی تولید کنیم.

صادرکنندگان ما باید نشان و هویت محصول ایرانی را در دنیا مشخص کنند. محصول پسته ایرانی مرغوب ترین نوع در دنیا است و قیمت آن با پسته کشورهای دیگر متفاوت است اما در برندسازی دچار چالش هستیم.

باید با کمک بخش خصوصی در زمینه نوسازی باغات پسته، نهال شناسنامه دار و بسترهای تولید تلاش کنیم. دو پروژه بین المللی در بحث پسته داریم که با 5 میلیون دلار اعتبار در حال انجام است و فائو، اتحادیه اروپا و حوزه تجارت در آن دخیل هستند.

💯 کشاورز نیوز بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی آنلاین کشاورزی
🌐 https://chat.whatsapp.com/CXMyt4DtEOJDuaw8jG1s8s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.