نشست خبری با بخشدار مرکزی یزد سه شنبه شب مورخ ۱۱بهمن ۱۴۰۱ در محل بخشدار مرکزی یزد با خضور اصحاب رسانه برگزار گردید.

نشست خبری که با حفظ تشریفات استاندارد خبری بود و بخشدار مرکزی هم با دست پر به این نشست آمده بود.

صادق ابوالقاسمی خرانق که بسیار مسلط و با ماهرت سخن می گفت به تمامی سوالات خبرنگار با ذکر جزئیات پاسخ داد.

ابوالقاسمی گفت :

بخش مرکزی یزد واقع در حریم این شهر با ۲۵ هزار هکتار مساحت دارای دو دهستان فهرج و فجر شامل ۱۲ روستاست که بالغ بر ۷۰ هزار نفر جمعیت دارند که به لحاظ جمعیتی قابل قیاس با برخی شهرستانهای استان نیست.

وی از اکرمیه با جمعیت ۲۴ هزار نفر به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای این بخش یاد کرد و گفت: بخش مرکزی یزد با ظرفیت یکهزار هکتار گلخانه بخش اعظمی از تولیدات این حوزه را که با استفاده از روشهای نوین آبیاری تولید می‌شود به خود اختصاص داده است.

ایشان عمده آسیب ها در بخش مرکزی را اتباع و غیر بومی ها دانست و گفت سیاست گذاری در مورد اتباع کشوری است و از دست استان خارج است.

ابوالقاسمی که در این نشست مورد اقبال اصحاب رسانه قرار گرفته بود و نظر بعضی از دوستان خبرنگار را برای تصدی فرمانداری یزد جلب نموده بود، اظهار نمود، مسجد جامع فهرج قدیمی ترین مسجد ایران است.

در مورد هزینه های عمرانی هم گفت، ۴۶میلیارد تومان در بخش عمران هزینه شده است که بزرگترین آن در روستای دهنو در دهه فجر افتتاح خواهدشد .همچنین سیل اول امسال آسیب شناسی شد و نقاط حادثه خیز مشخص شد و در سیل بعدی کمترین آسیب به مردم رسید، از دلایل خسارت سیل اول، لجستیک ناکافی در بخش مرکزی برای مقابله با سیل بود و برای جبران آن تا آخر امسال حدود ۲۰میلیارد تومان ماشین آلات و لجستیک در بخش مرکزی ازطریق شرکت تعاونی دهیاری ها خریداری خواهد شد.از دلایل دیگر ضعف قانون جهت پر کردن حفاری های غیر مجاز داخل بخش بود که نتوانستیم به موقع پر کنیم چون خلع قانونی داشت،که خوشبختانه در سیل بعدی با دستور بسیار انقلابی دادستان محترم این گود برداری ها به موقع پر شد و آسیب بسیار کم بود.

اهم صحبت های بخشدار مرکزی:

نگاه به بخش های مرکزی باید  به یک نگاه شهری برسد

بزرگترین مانع بخشدار مرکزی واقع شدن بخش مرکزی با حریم شهری است

کشت درختان غیر مثمر و غیر بومی در بخش مرکزی ممنوع شد.

در یکسال در دو مرحله جشنواره بازی های بومی و محلی در بخش مرکزی یزد برگزار شد.


سیاست گذاری در مورد اتباع در حوزه بخش و استان نیست و کشوری است.و ما فقط مجری سیاست ها هستیم

۱۵۰۰واحد مسکن ملی در بخش مرکزی یزد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.