به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛احسان عابدی، مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:

 طبق قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور نظارت بر هر نوع تبلیغات بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر یزد تنها بر تبلیغات و بیلبوردهایی که در اختیار کانون‌های تبلیغاتی دارای مجوز است نظارت دارد.

وی ادامه داد: آن دسته از بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی شهری که شهرداری از آنها برای تبلیغات فرهنگی استفاده می‌کند از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مجوزی دریافت نمی‌شود و البته شهرداری اجازه استفاده تجاری از بیلبوردهای در اختیار خود را نیز ندارد و تنها باید محتواهای فرهنگی را منتشر کند.

 

اکثر بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی شهری یزد برای تبلیغات فرهنگی استفاده می‌شود، اداره فرهنگ ارشاد اسلامی نسبت به این موضوع منتقد است و این موضوع را به مسئولان مرتبط در شهرداری یزد در میان گذاشته است.

حتی در سفر اخیر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی این موضوع در شورای اطلاع‌رسانی مطرح شد که باید بخشی از بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی در اختیار تبلیغات تجاری و حمایت از تولید و اشتغال‌زایی باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: اداره کل ارشاد یزد از سال گذشته پیگیری‌های مداومی در زمینه استفاده از ظرفیت هنرمندان یزدی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری داشته‌ایم و پیشنهاداتی نیز در این زمینه داشته‌ایم تا سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری از ظرفیت هنرمندان یزدی برای تبلیغات فرهنگی خود استفاده کند.

عابدی افزود:در جلسه‌ای که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد داشتیم حتی به آنها پیشنهاد کردیم که از ظرفیت شعر شاعران، هنرمندان، خوشنویس و طراحان گرافیکی یزدی استفاده بشود و بعضاً از نصب کارهای تکراری استان‌های دیگر خودداری بشود.

قول‌های مساعدی در زمینه استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی در تبلیغات شهری داده شد؛ ولی همچنان این موضوع بر روی زمین‌مانده است و هنرمندان یزدی به‌صورت مداوم این موضوع را مطالبه می‌کنند که  چرا این کار هنوز محقق نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.