🔹به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز به نقل ازپایداد، دادستان یزد طی تذکری به نظام دامپزشکی یزد اعلام نمود: نظربه‌اینکه از وظایف ذاتی نظام دامپزشکی، انتظام بخشی به امور مربوط به دامپزشکان و مسؤلین فنی_بهداشتی در جهت تضمین حفظ سلامت غذایی شهروندان و ارتقاء بهداشت فرآورده های خام دامی می باشد؛ لذا حضور به موقع و مؤثر نامبردگان در کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، مراکز قطعه بندی و بسته بندی و مراکز جمع آوری شیرخام، انبار و کارخانه خوراک دام و طیور و غیره( موضوع ماده ۲ آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی )ضروری و حیاتی می باشد.

🔸مطابق با قوانین و ضوابط موصوف، فعالیت واحدها بدون حضور مسئولین فنی بهداشتی ممنوع است. لذا در جهت اجرایی شدن هرچه بیشتر الزامات قانونی و نیز پیشگیری از بروز موارد اختلاف بین کارفرما و مسئولین فنی_بهداشتی در خصوص میزان کار و فراتر از آن حفظ سلامت غذایی شهروندان، مسؤلین بهداشتی موصوف ملزم به ثبت لحظه ورود و خروج(بواسطه اثر انگشت)می‌باشند.

🔹تأکید می گردد مسؤلین فنی_بهداشتی حق واگذاری مسئولیت خود را به شخص دیگری ندارند(مسؤلیت قائم به شخص ایشان بوده) و صرفاً در موارد وجود عذر موجه (مرخصی استعلاجی و استحقاقی) و تعیین جانشین صلاحیت دار و پس از هماهنگی با اداره کل دامپزشکی استان می توانند ترک محل کار نمایند. عدم رعایت موارد موصوف موجب مسؤلیت انتظامی، حقوقی و کیفری بوده، لذا اهتمام ویژه در جهت اجرایی شدن آنها مورد انتظار است.

🔸محمدرضا حدادزاده همچنین طی نامه ای جداگانه به اداره کل دامپزشکی یزد نیز متذکر شد: نظر به اینکه از وظایف ذاتی اداره کل دامپزشکی، تضمین حفظ سلامت غذایی شهروندان و ارتقا بهداشت فرآورده های خام دامی و نیز حفظ امنیت اقتصادی(پیشگیری از قاچاق دام و فراوردهای دامی) می‌باشد، لذا تجهیز کشتارگاه های دام و طیور، کارخانه های خوراک دام و انبارهای نهاده های دام و سردخانه های نگهداری و ذخیره سازی فرآورده‌های دامی استان یزد(موضوع ماده ۲ آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی )به پایش تصویری و نیز دسترسی بر خط آن مرجع ضروری و حیاتی می باشد.

🔹مطابق با قوانین و ضوابط موصوف، واحد‌های مذکور می بایست در اسرع وقت علاوه بر تجهیز اماکن موصوف به پایش تصویری، نسبت به ایجاد حق دسترسی آن اداره کل به مراکز اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.