مدیر کل مالیاتی استان یزد
قسمت مهم در مشارکت مردمی، پرداخت مالیات هست، هرچه نقش مردم در درآمدهای دولت نقش داشته باشد، پاسخگویی دولت به مردم بیشتر می‌شود.

نجف زاده ضمن بیان این موضوع در نشست خبری صبح 18تیرماه که در محل اداره مالیات استان یزد با حضور فعالین رسانه برگزار شد، اظهار نمود
دو هزار و 809 مودی مالیاتی در این استان، مالیات بیش از 30 میلیون تومان پرداخت کردند، گفت: پزشکانی که در مراکز درمانی و بیمارستانها فعالیت می‌کنند، 10 درصد مالیات آنها توسط مراکز درمانی پرداخت می‌شود.
مدیر کل اداره مالیات استان ادامه داد
در سال گذشته از 90 هزار پرونده مالیاتی تشکیل شده در استان یزد، نزدیک به 50 درصد مالیات آن صفر محاسبه شده است، بیان نمود از تعداد پرونده‌های مالیاتی استان یزد 30 هزار پرونده منجر به پرداخت مالیات شده است، که در سال گذشته 92 درصد از مودیان استان یزد مالیات زیر 20 میلیون تومان پرداخت کردند.
وی افزود
در سال 1402 پزشکان استان یزد به ازای یک سال فعالیت 40 میلیون تومان و دندانپزشکان نیز، به ازی یک سال فعالیت53 میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.
در ادامه
در سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده 3100 میلیارد تومان بین شهرداری و دهیاری‌های استان یزد توزیع شده است که قرار است در پروژه‌های زیرساختی و ایجاد معابر، زیباسازی، آبرسانی، ایجاد فضای سبز و دیگر محورهای زیرساختی محیط شهری و روستایی استان یزد هزینه شودو رسانه های محترم از شهرداری آنرا مطالبه نمایند که حتما این پول درامور عمرانی هزینه گردد نه هزینه های جاری شهرداری ها
ایشان گفتند
در سال گذشته 71 هزار اظهار نامه مالیاتی در استان یزد دریافت شده که از این تعداد 500 مورد به دلیل مغایرت رد شده و نتیجه نهایی آن به مودیان ابلاغ شده است. و همچنین در سال گذشته برای حوزه بهداشت نیز 1100 میلیارد تومان در استان یزد توزیع شده است، گفت: یزد از نظر توزیع سرانه عوارض استان چهارم کشور است و به ازای هر نفر 2 میلیون و 700 هزار تومان از محل درآمد ارزش افزوده بین دستگاه‌های خدمت رسان توزیع شده است.
اشاره پایانی ایشان به اهمیت و ضرورت حمایت از ظرفیت‌های دانش بنیانی،‌ تصریح کرد:‌ طبق ماده 11 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اگر مودی مالیاتی از دانش بنیان حمایت کند، عین مبلغ هزینه شده از میزان کل مالیات آنها کسر خواهد شد.پای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.