نشست خبری مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اصحاب رسانه در روز یکشنبه 20خردادماه در سالن کنفرانس برق منطقه برگزار شد
اسدی مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد ضمن خوش آمد گوئی به اصحاب رسانه ابراز امیدواری کرد که با کمک هم، اطلاع رسانی به مردم جهت درست مصرف کردن و صرفه جوئی در مصرف برق بتوانیم کمبود برق را جبران کنیم
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به پرداخت پاداش ۳۶ میلیارد تومانی به صنایع استان در قبال مشارکت برای گذر از پیک بار سال گذشته، گفت: خوشبختانه در سال گذشته با مشارکت صنایع و مردم استان حتی یک مورد خاموشی برق نداشتیم.
البته در هفته اول خردادماه به دنبال افزایش زودهنگام دمای هوا، مصرف برق در کشور به شدت افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۹۱۷ مگاوات رسید.
ایشان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از چهار ماه قبل برای گذر از پیک بار امسال، گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این رابطه اجرای طرحهای پیک بار موظفی برق استان بوده که شامل ارتقای ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع استان به ۱۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات و افزایش سهم تولید برق خورشیدی استان به ۹۹ مگاوات از مجموع ۲۸۰۰ مگاوات ظرفیت نامی تولید برق استان یزد بوده است.

وی افزود: علاوه بر اتمام طرحهای پیک بار سال جاری که برق پایدارتری را برخی شهرستانها مانند مهریز به همراه خواهد داشت، سرویس و نگهداری شبکه نیز به رغم محدودیتهای قطعات ناشی از تحریم‌ها در استان به صورت کامل انجام شده است.

این مسئول در مورد همکاری صنایع در برنامه پیک بار تابستان امسال، گفت: در همین راستا صنایع به سه گروه تقسیم شده که ۹۰ درصد آنها شامل صنایع کوچک و واحدهای صنفی صنعتی همانند بخش خانگی فعالیت خواهند کرد،‌ برای واحدهای صنعتی داخل و خارج شهرک‌های صنعتی از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهرویور نیم روز صرف جویی از ساعت ۱۱ تا ۲۳ درخواست شده و در مورد صنایع بزرگی که تعداد آنها در کشور ۳۰۰ واحد است، مشارکت از طریق بخشی از بار از ساعات اوج به ساعت غیراوج و نیز تعطیلات و تعمیرات در زمان پیک را خواهیم داشت.
مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده در صورت اجرای طرح‌های بهره‌وری انرژی توسط صنایع تا ۱۳۰ درصد انرژی صرفه جویی از مدیریت بار معاف هستند.

اسدی با بیان این که در سال گذشته هیچ مورد قطعی برق صنایع در استان یزد نداشتیم، گفت: بالغ بر 36 میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف برق در قالب بخشش جریمه، کاهش قبوض برق و غیره به صنایع استان یزد پرداخت شده است.

اسدی در خصوص پاداش کاهش مصرف برق خانگی در استان یزد نیز اظهار کرد: طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور ماه اجرایی می‌شود و کلیه مشترکان حتی پرمصرف‌‍ها می‌توانند با کاهش مصرف برق خود پاداش دریافت کنند.

وی تأکید کرد: پاداش ماهانه مشترکان در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مشترکی زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات دو هزار تومان پاداش معادل ۲۰ برابر هزینه برق مصرفی در این پله ۱۰۰ تومان دریافت خواهد کرد و اگر مشترکی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان و در پله‌های بعدی ۱۰۰۰ و ۵۰۰ تومان پاداش خوش مصرفی از وزارت نیرو اخذ می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.