مدیرکل راهداری یزد ظهر امروز با حضور در جمع اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد ولی حرفی از روکش آسفالت جاده یزد طبس نزدند.

به گزارش پایگاه خبري گیلاس نیوز محمد رستگاری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: عدم وجود سرمایه اقتصادی برای سرمایه گذاران این حوزه از جمله مهمترین دلایل فرسودگی ناوگان مسافربری یزد است.
_وی با بیان اینکه از نظر ما کرایه های حوزه حمل و نقل مسافر هم منطقی نیست، افزود: ساماندهی حوزه حمل و نقل مسافر در استان یزد نیازمند برنامه ریزی جدی و ورود جدی سرمایه گذاران است.
رستگاری باتأکید بر نقش بخش خصوصی در حمل و نقل کالا، اظهار امیدواری کرد که این طرح با در نظر گرفتن ملاحظات منطقه‌ای، به شکلی عادلانه در سطح استان و کشور اجرایی شود. وی افزود: همچنین هوشمندسازی حمل بارهای معدنی با همکاری سازمان صمت از دیگر اقدامات مهم این حوزه به شمار می‌رود.
وی افزود: استان یزد به عنوان پایلوت کشوری در اجرای سامانه جامع اعلام بار مجازی انتخاب شده است.
او ادامه داد: این سامانه با هدف توزیع عادلانه بارو شفاف‌سازی فرآیند حمل و نقل راه‌اندازی شده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد اعلام کرد که این سامانه پس از بررسی‌های کارشناسی و همکاری با تشکل‌های صنفی، به صورت رسمی آغاز به کار کرده است. رستگاری افزود: این سامانه به شرکت‌های حمل‌ونقل امکان می‌دهد تا فرآیند صدور بارنامه را به صورت مکانیزه انجام دهند و ارتباط بین سامانه‌های حمل‌ونقل و اعلام بار مجازی برقرار شود
وی در ادامه یکی از خدمات این اداره کل را اهتمام به نگهداری از راه‌های شریانی استان ذکر کرد و افزود: ۵۲۰ کیلومتر از کریدور یزد – بندرعباس به صورت رفت و برگشت در حوزه استان یزد قرار دارد و در حال حاضر ۱۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد فعال برای روکش آسفالت این کریدور به عنوان یکی از اصلی‌ترین کریدورهای کشور داریم.
وی از شروع عملیات قرارداد قطعه کمربندی میبد و اردکان در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: کمربندی یزد نیز به طول ۶۰ کیلومتر و به عنوان قطعه‌ای از این کریدور مورد توجه این اداره کل است ولی باید توجه داشت که طی هر شبانه روز ۲۴ هزار تردد از این محور انجام می‌شود ولی با این وجود امیدواریم تا پایان سال جاری تا ۵۰ درصد روکش آسفالت این کریدور در استان را برای استفاده مطلوب هفت ساله به اتمام برسانیم.
رستگاری همچنین با اشاره به رفع اکثر نقاط حادثه‌خیز در استان، گفت: نباید حوادث رانندگی منجر به فوت استان را به نواقص ایمنی راه در استان نسبت داد بلکه عمدتاً ناشی از بی‌توجهی رانندگان به موضوع رعایت قوانین است.
او با بیان این که بسیاری از تلفات جاده‌ای استان مربوط به واژگونی و ناشی از خستگی رانندگان است، ابراز امیدواری کرد: با افزایش توجه، آگاه‌سازی و حساس‌سازی مردم در مورد حوادث جاده‌ای، شاهد کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در جاده‌ها باشیم.
مدیر کل راهداری استان در ادامه گفت: دو مجموع بین راهی به زودی در استان افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آنها، تعداد مجتمع‌های بین راهی فعال استان به ۱۸ مورد افزایش خواهد یافت و علاوه بر این ۹ مجتمع دیگر نیز در حال ساخت است.
وی با بیان این که در حال حاضر برای ۵۸ مجتمع بین راهی جدید موافقت اصولی صادر شده است، گفت: ۱۰۷ درخواست در این حوزه نیز در مجموعه فنی راهداری استان در حال بررسی است.
رستگاری در رابطه با راه‌های روستایی استان نیز گفت: از مجموع ۵۶۷۰ کیلومتر راه روستای استان، دو هزار کیلومتر راه آسفالته و مابقی خاکی است که البته بنا بر تکلیف کشور، تمام راه‌های دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت ‌شده و کمتر درخواستی در مورد راه‌های روستایی کمتر از ۲۰ خانوار استان را شاهدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.