استاندار یزد:
مثلث طلایی گردشگری کشور در دولت دیده شود
استاندار یزد گفت: با دیده شدن و توجه ویژه دولت به سه استان یزد، فارس و اصفهان در مثلث طلایی گردشگری کشور، مسیر توسعه با تاکید بر تقویت حمل‌ونقل و تامین زیرساخت‌ها هموار خواهد شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهران فاطمی روز دوشنبه 20آذر ماه در نشست مثلث طلایی گردشگری که در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری با مدیریت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری برگزار شد، ضمن اشاره به پیشنیه فعالیت مثلث طلایی سه استان با برگزاری نشست‌های متعدد و تشکیل دبیرخانه مشترک از سال ۱۳۹۳، گفت: با توجه به اینکه سه استان یزد، فارس و اصفهان مقصد گردشگری فرهنگی کشور هستند و گردشگران عمده تورها از این سه استان بازدید می‌کنند و بیشترین آثار ثبت جهانی و ملی ما عمدتا نیز در آنها وجود دارد، لذا ضرورت دارد مجددا این دبیرخانه تشکیل شود و همکارهای مشترک شکل بگیرد.
استاندار یزد با تاکید به کسب نیازهای حمایتی دولت یادآور شد: پشتیبانی دولت در زمینه‌های زیرساختی، تبلیغاتی و اعتباری می‌تواند سرعت توسعه گردشگری در مثلث طلایی را افزایش دهد.
فاطمی همچنین موضوعاتی از جمله توجه به تامین نیازهای زیرساخت‌های ارتباطی، حمل و نقل، تعریف مسیرها و بسته‌های مشترک، ایجاد لگوی مشترک، شکل‌گیری پاویون طلایی در نمایشگاه گردشگری تهران، تشکیل دبیرخانه دائمی، ایجاد تارنمای مشترک، توجه به تبلیغات و تولید محتوای مشترک گردشگری با تاکید بر مناطق کمتر شناخته شده و نیز برگزاری برنامه‌ها و شب‌های فرهنگی مشترک و در نهایت تمرکز بر بازارهای هدف مشترک را مطرح و پیشنهاد داد.
او در پایان نسبت به تقویت همکاری‌های مشترک در مثلث طلایی گردشگری بیش از گذشته و توسعه گردشگری این محور اظهار امیدواری کرد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جایگاه گردشگری سه استان یزد، فارس و اصفهان باید همیشه روند صعودی داشته باشد تا با مشاهده تاثیر آن در کل گردشگری کشور برآیندی مطلوب ارزیابی شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی روز دوشنبه 20 آذرماه در نشست با استانداران استان‌های طلایی یزد و فارس که در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری که با مدیریت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری برگزار شد، گفت: اولین نشست دبیرخانه مثلث طلایی در سال ۱۳۹۳ در شهر سنندج تشکیل شد و اولین نشست رسمی آن در شهر شیراز و سپس اصفهان و یزد که این پیشنیه در کنار مطالعات بین‌المللی از جمله موسسه‌ای در کشور سوییس قرار دارد که سه استان ایران را که اکنون از آن به عنوان مثلث طلایی نام برده می‌شود، معرفی کرده است. بعد از آن آلمانی‌ها اولین بار تورهای مثلث طلایی و سپس شرکتی در مجارستان سابقه استفاده از این ظرفیت را مطرح کردند.
او افزود: با مطالعه سایر مسیرهای مشترک و مثلث‌های طلایی مشابه به این ساختار می‌رسیم که یک شهر به عنوان مبداء برای ورود با هواپیما و شهری برای خروج با خطوط هوایی در نظر گرفته می‌شود و سایر شهرهای مسیر با قطار به یکدیگر وصل می‌شوند. ما نیز می‌توانیم از این رویکرد برای به جریان انداختن و تقویت حمل و نقل در مثلث طلایی کشورمان استفاده کنیم.
فاطمی همچنین به هماهنگی بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی سه استان به منظور چارتر کردن پروازهای مشترک، انتخاب مبدا و مقصد از مثلث طلایی، بهره‌مندی از ۳۵ اثر ثبت جهانی در سه استان با رویکرد تولید محتوا و تعریف مسیرهای گردشگری و نیز استفاده از فرصت دارا بودن بازارهای هدف مشترک برای حفظ جایگاه صعودی گردشگری مثلث طلایی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.