کارگروه تنظیم بازار استان یزد به ریاست استاندار و دبیری اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان یزد برگزار و از سامانه مردمی سازی نظارت بر بازار  استان (سمن) به عنوان طرح ابتکاری برای کنترل بازار رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز
استاندار یزد روز چهارشنبه در این نشست ، طراحی سامانه مردمی سازی نظارت بر بازار را اقدامی بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: ارائه این سامانه در سطح ملی برای دستیاران مردمی وزارتخانه ها در دستور کار قرار گیرد تا با توسعه و تکمیل زیرساخت های مربوطه، زمینه های ملی شدن آن فراهم شود.

مهران فاطمی افزود: سامانه مردمی‌سازی نظارت بر بازار با ابتکار یزد و با همکاری بخش خصوصی استان طراحی شده و بر این اساس تمام فروشگاه‌ها صاحب بارکد شده و مشتریان با بارکد خوان تلفن همراه خود، قیمت محصولات فروشگاه را با قیمت‌های مندرج در برنامه مقایسه خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورت وجود اختلاف معنادار بین قیمت‌های فروشگاه و برنامه، اعتراض مشتری به ثبت خواهد رسید و سامانه به صورت هوشمند گزارش ناظر مردمی را به بازرس منطقه ارسال و پس از بازدید میدانی، مستقیماً به سامانه تعزیرات متصل خواهد شد.

استاندار یزد گفت: متناسب با تخلف و گران‌فروشی جرایم بسیار سنگینی در نظر گرفته خواهد شد و در گام اول حداقل ۱۰ برابر قیمت تخلف و در صورت تکرار تا ۴۰ برابر جریمه صادر خواهد شد همچنین در این سامانه همه مردم به عنوان بازرس و ناظر فعالیت می کنند و نظارت مردمی در این بخش محقق می شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید ویژه بر نظارت و کنترل دقیق بر قیمت های تمامی کالاهای اساسی و خدمات در استان ، افزود: هیچ عرصه ای نباید از حوزه نفوذ ستاد تنظیم بازار و رصد، پایش و مداخله گری متولیان این امر خارج شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد کاهش تورم در برخی گروه های کالایی استان بوده‌ایم که نشان دهنده اثرگذاری رصدخانه پایش تورم استان است و هرگونه افزایش قیمت باید کنترل شده و با نظارت مجموعه تنظیم بازار انجام شود.

استاندار یزد گفت: متخلفین بازار باید به صورت ویژه رصد شوند و توزیع عادلانه گوشت های تنظیم بازار در استان و نیز توجه ویژه به اقشار کمتر برخوردار و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار قرار گیرد همچنین مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار استان یزد لازم الاجرا است و در راستای خدمات رسانی بهتر باید شناسایی راهکارهای جدید تامین گوشت قرمز جهت کنترل قیمت آن در دستور کار باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.