به گزارش خبرگزاری گیلاس نیوز امام جمعه یزد گفت: فداکاری های کادر درمان در ایام شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و آیندگان باید با این افراد و روحیه آنها آشنا شوند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای علوم پزشکی با تاکید بر این که تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت امری لازم و ضروری است، اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا، کادر درمان در بسیاری از کشورها از محل کار خود فرار می‌کردند اما در کشور ما کادر درمان شبانه روز، فداکارانه به مراقبت از بیماران کرونایی پرداختند.

وی با اشاره به این که تعدادی از پزشکان و پرستاران و سایر کادر در کنار بالین بیمار خود جان باختند، افزود: دنیا باید این اسطوره‌های ایثار و فداکاری را بشناسد و برگزاری این کنگره ها گامی در این مسیر است.

ناصری با بیان این که بسیاری از پرستاران و پزشکان و کادر درمان، گمنام خدمت رسانی می‌کردند، تاکید کرد: فداکاری‌های کادر درمان در ایام شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و آیندگان باید با این افراد و روحیه آنها آشنا شوند.

امام جمعه یزد به دست اندرکاران برگزاری این کنگره گفت: باید تلاش شود محتوای مناسب و قابل قبولی برای این کنگره تهیه شود و شرح حال شهدا باید به طور مفصل بیان شود و شهدای این حوزه به بهترین نحو معرفی شوند.

وی بر لزوم تشکیل کمیته علمی قوی برای برگزاری این کنگره تاکید و اظهار کرد: وزارت بهداشت باید همراهی و همکاری بیشتری با برگزارکنندگان این کنگره در استان یزد داشته باشد و اطلاعات مورد نیاز را به موقع در اختیار دبیرخانه کنگره در یزد قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.