با دستور معاون اول رئیس جمهور مرکز خونگیری شهرستان بافق به بهره برداری رسید
همزمان با روز ملی اهدای خون، مرکز خونگیری شهرستان بافق به همت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان یزد، دکتر سیدمحمدرضا آقایی میبدی گفت: این مرکز که هفتمین پایگاه خونگیری در استان است که با حضور ویدیوکنفرانسی معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.
مدیرکل انتقال خون استان افزود: این مرکز با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق و ۵۰۰ میلیون تومان از شورای شهر و فرمانداری شهرستان راه اندازی شده است.
سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق هم اظهار داشت: در یک سال اخیر، هفت مرتبه تیم سیار اهدای خون در بهداری آهن شهر استقرار یافت و کارکنان شرکت سنگ آهن و عموم مردم در این امر خداپسندانه شرکت نموده اند که جمعا بیش از هزار و ۲۰۰ واحد، خون اهدا شده است.
فتاحی ادامه داد: در این مرکز ۶ تخت وجود دارد که چهار تخت برای خونگیری آقایان و ۲ تخت برای خونگیری بانوان است. تاکنون خونگیری بانوان در شهرستان انجام نمی‌شده، اما این مساله با افتتاح این مرکز تحقق می‌یابد.
وی با اشاره به فعالیت ۱۲ نفر شامل پزشک، پرستار و پذیرش در این مرکز گفت: در حال حاضر به صورت ماهیانه امکان خونگیری برای شهروندان در این مرکز وجود دارد و به تدریج به صورت هفتگی و روزانه انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.