به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز، سیدرضا نورانیان به اتفاق دومعاون خود در نشست با خبرنگاران استان یزد شرکت نمود و ضمن تبریک و گرامی داشت هفته دولت به تشریح برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان یزد پرداخت
توسعه تجهیزات الکترونیک در حفاظت فیزیکی و پایش مناطق تحت مدیریت، نصب دوربین حفاظتی در محدوده اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه انجام شده است.

وی بر هوشمند سازی کنترل های محیط زیستی تاکید نمود و گفت، ماشین آلات از طریق نصب GPS یکی از برنامه‌های دو سال اخیر بوده و تاکنون ۴۱ دستگاه خودرو و ۵۰ دستگاه موتورسیکلت سازمان مجهز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در تشریح اقدامات انجام شده به مواردی از جمله
توسعه زیر ساخت شبکه بیسیم، خریداری تجهیزات نظیر تکرار کننده دیجیتال، بی سیم دستی، سرشماری حیات وحش، پستانداران،‌ پرندگان آبزی و کنار آبزی، هوبره اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه جمعاً ۳۴۲ نفر روز در سال ۱۴۰۱ در برنامه سرشماری حیات وحش محیط زیست استان یزد شرکت داشتند از ثبت گونه های جدید برای استان خبر داد.

نورانیان تصریح کرد: در طی دو سال اخیر شناسایی و ثبت حضور ۱۰ گونه جدید برای فون استان شامل ۸ گونه مهره دار پرندگان و ۲ گونه بی مهره و سوسک ها داشته‌ایم و در شناسایی یک گونه جدید از سوسک ها برای جهان علم سوسک پوستی ایساتیس همکاری کردیم.

وی با اشاره به برخورد با متخلفان شکار و صید از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷۰ پرونده کشف تخلفات شکار و صید تشکیل و ۲۹ قبضه اسلحه مجاز و ۲۲ قبضه اسلحه غیر مجاز کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: در این مدت ۱۱۲ متخلف دستگیر و لاشه ۶۸ راس گونه جانوری کشف شده است.

نورانیان تصریح کرد: تقویت تجهیزات و امکانات در مناطق مستعد حریق، عملیات اجرایی برای برنامه پیشگیری و اطفاء حریق از محل اعتبارات سازمانی، خرید مخزن ذخیره آب به همراه پمپ و تجهیزات مربوطه و احداث منبع ذخیره آب سیمانی از دیگر مواردی بوده است.

وی از خرید ۴ دستگاه دمنده اطفاء حریق، خرید تجهیزات مصرفی اطفاء حریق، بیل،‌ فکسی پک،‌ شن کش،‌ چهار شاخ و ایجاد آتش بر جدید و مرمت آتش برهای موجود به طول ۱۰ کیلومتر خبر داد.

نورانیان افزود: برگزاری مانور اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده باغ شادی خاتم، جذب ۵ نیروی آتش بان در مناطق مستعد حریق و فعالیت‌های آموزش و فرهنگ سازی در راستای حفظ و حراست از محیط زیست طبیعی و انسانی صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ادامه داد: ۱۹ دوره آموزشی جهت توانمند سازی جوامع هدف محیط زیست از جمله شکارچیان، مرتعداران،‌ دانشجویان، روحانیون، معلمین، دانش‌آموزان،‌ همیاران و کارکنان محیط زیست برای ۱۰۸۰ نفر برگزار شد‌.

میرزاده معاون مدیر کل سازمان محیط زیست استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگار گیلاس نیوز در مورد اینکه آیا مجوز نیروگاه ۲ سیکل ترکیبی چادرملو توسط محیط زیست صادر شده است؟یا خیر؟
گفت
ابتدا محیط زیست استان با مجوز این طرح مخالفت نمود، اما با توجه به اینکه برق یکی از نیاز های مهم بود، این درخواست به شورای برنامه ریزی استان رفت، و در نهایت مجوز ساخت گرفت.ایشان در ادامه تاکید نمود که قرار شده که این کارخانه حتما از گاز برای سوخت خود استفاده نماید و چنانچه گاز نبود از گاز مایع استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.