شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان گسترده ترین شبکه ارتباطی کشور نقش زیر بنایی در توسعه اقتصادی و بهره وری ملی ایفا می نماید . این صنعت بزرگ انسانی همواره کوشیده است تا در جهت افزایش سهم از بازار خدمات پستی ،رشد توان اقتصادی ،نوآوری در خدمات و محصولات ،ارتقای کیفیت خدمات و فعالیتهای پستی ،تأمین رضایت ذینفعان،توانمند سازی و توسعه سرمایه انسانی گام های بلندی را بر دارد.

اين شرکت با رويکردهاي نوين و با استفاده از تجربه کشورهاي موفق و همچنين بازنگري در فعاليت ها و اصلاح اساسي در ساختارهاي فني، مالي و سازماني، تحولي چشمگير را در عرصه خدمت رساني موجب گرديده و پويايي، سرآمدي و تأمين رضايت ذينفعان را به عنوان هدف غايي خود تعيين نموده است.

 

آنچه در ادامه آمده ، مروري بر اهم اقدامات صورت گرفته می باشد:

 

  • حذف انحصارات و صدور مجوز به بخش غیردولتی برای ارائه خدمات پستی به مردم

الف) واگذاری بخش قبول مرسولات پستی به بخش خصوصی با ایجاد تعداد75  دفتر     پیشخوان دولت، 19دفتر ict روستایی و تعداد 74 نمایندگیهای پستی روستایی و 11 نمایندگی قبول شهری در جهت سهولت دسترسی مردم به خدمات پستی

  • برقراری تعداد 39 خطوط مبادله حمل و نقل و مبادله مرسولات درون استانی با بخش  خصوصی(روستایی –  شهری)
  • برقراری4 خط مبادله برون استانی دولتی با استانهای اصفهان ،هرمزگان، کرمان وتهران.
  • ارائه سرویس و خدمات پستی به روستائیان عزیز ، علیرغم پراکندگی زیاد روستاها و غیر اقتصادی بودن ارائه سرویس از طریق ایجاد 74 نمایندگی پستی و 19 دفتر ict روستائی.
  • ساماندهی و بازسازی اماکن ، تجهیزات پستی و ناوگان حمل و نقل و خودرویی
  • ژئوکدسازی کدهای پستی در21 شهر استان یزد
  • انعقاد بیش از 150 نوع قرارداد با دستگاههای مختلف اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی جهت انجام خدمات نیابتی درراستای تامین انتظارات و نیازهای مشتریان ، جلوگیری از اتلاف وقت و تردد های غیر ضروری مردم
  • ایجاد بسترهای لازم ( راه اندازی سرویس های تجارت الکترونیک و پست مستقیم)جهت توسعه سرویس خرید و فروش اینترنتی ، توسعه کسب و کار شرکت های نوپا و استارت آپ ها ، ایجاد فرصت اشتغال ، رونق تولید و رشد اقتصادی پایدار.
  • بکارگیری و استفاده از قابلیتها و ظرفیتهای فن آوری های نوین درجهت بهبود ارائه کیفیت خدمات پستی ، تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و کاهش هزینه ها با راه اندازی سامانه های فنی و تخصصی در امورپست ازجمله : سیستم پرداخت الکترونیک کرایه پستی مرسولات خرید اینترنتی با دستگاه MPOS  – راه اندازی  سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری(paperless)- راه اندازی سامانه خرید و فروش  بازار الکترونیک – سرویس سفارش الکترونیکی تمبر شخصی http://estamp.post.ir/- راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان – راه اندازی سامانه رهیاب موزعین – راه اندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی  http://newtracking.post.ir/- راه اندازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان(سینا) http://sina.post.ir/- راه اندازی سامانه post.ir http:// جهت  ثبت و پاسخگویی به شکایات مشتریان-راه اندازی سرویس احراز نشانی
  • پیگیری اجرای پروژه ملی اقتصاد مقاومتی مدیریت نشانی مکان محور GNAF

(Geo Coded National Address File)   (پایگاه نشانی ژئو کد شده)

.كسب رتبه برتر پست استان يزد در ستاد اقامه نماز در بین دستگاههای اجرایی استان

.ایجاد و راه اندازی مركز نوآوري پست، تجارت الكترونيك و لجستيك پيشرفته شعبه يزد

.ساماندهي و ايجاد خطوط پستي جديد درون استاني جهت سهولت و تسريع در رهسپاري و مبادله مرسولات پستي شهرستانها

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.