به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز بمناسبت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر روز دوشنبه16بهمن در نشست خبری با حضور مدیران اقتصادی استان در محل اداره کل دارای و امور اقتصادی یزد برگزارشد
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان با اشاره به اینکه نظارت مالی و خزانه داری هوشمند یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم بوده است، اضافه نمود در دو سال اخیر شاهد جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات خزانه بودیم، خاطرنشان کرد: دو هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان و دو هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان نیز اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه دومین موضوع مهم در زمینه اقتصاد و دارایی، ساماندهی درگاه تسهیل صدور مجوزها و رفع عوامل مخل کسب و کار بود، تصریح کرد: هزینه دریافت مجوز از طریق این سامانه، پیگیری‌ها کوتاه‌تر و امور مربوطه از طریق تسهیل شده است.

دهقان با اشاره به بانک اطلاعات کسب و کارهای استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مجوزها از طریق درگاه و به صورت برخط و در زمانی کمتر از سه روز صادر می‌شود.

به گفته وی، تاکنون ۲۲ هزار مجوز به صورت برخط و بدون کاغذ در استان از طریق این درگاه صادر شده است که میانگین ماهانه یک هزار مجوز را شامل می‌شود و در عین حال ۲۲ مورد نیز به عنوان عوامل مخل کسب و کار در استان شناسایی شد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان از پرداخت تاکنون ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۶ و ۱۸ در راستای حمایت از تولید و اشتغال در استان خبر داد و گفت: سال گذشته نسبت به جذب مصوبه ۱۵۰ درصد فراتر عمل شد و توانستیم بخشی از درآمد ملی را برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جذب کنیم.

وی از پیگیری تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان خبر داد و گفت: بر همین اساس فرصت‌های سرمایه گذاری استان در قالب این اطلس در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

دهقان در مورد برنامه مولد سازی دولت در سطح استان نیز اظهار کرد: در یک سال اخیر جلسات متعدد و پیگیری‌های متعددی انجام شده و در آخرین اقدام نیز چهار بسته مولد سازی به تصویب رسیده است.

به گفته این مسئول، در مجموع ۵۳ ملک مازاد استان در راستای مولد سازی شناسایی شده و امیدواریم از این طریق بتوانیم طرح‌های نیمه تمام استان را که بعضاً نزدیک به ۳۰ سال زمان برای تکمیل آنها لازم بود را هر چه زودتر به بهره برداری برسانیم.
برهمین اساس نیز حساب واحد خزانه به صورت متمرکز در استان مستقر شده که به واسطه آن پرداخت‌ها به صورت مستقیم به ذینفعان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رصد هوشمند بودجه عمومی در استان خوشبختانه پیاده سازی شده و با اقدامات انجام شده در این راستا، بالغ بر ۱۲ همت درامدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱وصول شد که در این زمینه ۱۶ دستگاه دولتی دخیل بوده‌اند و امسال نیز باید بالغ بر ۱۷ همت درآمد محقق شود که عملکرد ۱۰ ماه گذشته بیانگر در دسترس بودن آن تا پایان سال است.

مدیر کل امور مالیاتی استان نیز در ادامه وضعیت وصول مالیاتها در یزد را خوب ولی نه چندان مطلوب دانست و اظهار کرد: حدود ۹۲ درصد وصول مالیات امسال تاکنون محقق شده که امیدواریم در دو ماه باقیمانده ۱۰۰ درصد محقق شود.

وی با توجه به میزان سهم مالیاتی استان نیز تصریح کرد: ۵۸ درصد درامدهای مالیاتی استان سهم بخش حقوقی غیر شرکتی، هشت درصد سهم بخش عمومی و غیر دولتی، شش درصد سهم مشاغل و ۳۲ درصد سهم ارزش افزوده است.

نجف زاده از توزیع ۶۵ درصد عوارض وصول شده بین دهیاریها نیز خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان عوارض وصول شده که تا پایان سال بر این وصولی افزوده خواهد شد.

وی از توزیع بخشی از عوارض جهت سکونتگاه‌های غیر رسمی طی چند روز آینده خبر داد و این رقم را حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

«رضا نجف زاده» همچنین از شناسایی ۷۳۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان طی سالجاری خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد نیز در این نشست میزان منابع بانکی استان را ۱۰۳ همت و میزان مصرف را ۱۰۵ همت اعلام کرد و گفت: مطالبات بانکی استان نیز امسال ۱۸ درصد افزایش داشته و به ۳.۵ همت رسیده است.

وی از پرداخت ۳۸ هزار مورد تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین امسال تاکنون ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده که استان از این حیث در سال گذشته رتبه اول و از ابتدای امسال تاکنون رتبه دوم را از میان استانهای کشور دارد.

پورجان آباد به تسهیلات پرداختی حوزه مسکن اشاره و تصریح کرد: هم اکنون تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، تسهیلات خودمالکی تا سقف ۳۵۰ تومان، تسهیلات مربوط به زمین‌های ۹۹ ساله به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان،‌ ودیعه مسکن به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و ودیعه مسکن روسنایی به میزان ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‎شود.

«ذبیح الله پورجان آباد»با اشاره به مصوبه پرداخت ۳۶ همت تسهیلات طرحهای تولیدی و صنعتی در قالب مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری، گفت: با پیگیری بانک‌ها تاکنون ۲۵ درصد پرداخت‌ها صورت گرفته و با توجه به تاکید استاندار محترم امیدواریم تا پایان سال ۹۰ درصد آن محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.