باحضورسرپرست استاندارد یزد:
درانتهای طرح ویژه پایش یک ماهه ی سازمان ملی استاندارد تحت عنوان “عیدانه”، باحضورسرپرست اداره کل استاندارداستان یزد، پرونده طرح “عیدانه” 1402بسته شد.
به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی استاندارداستان یزد، درآخرین روز از اجرای این پایش، ضمن حضور تیم بازرسی و پایش اداره کل استاندارددر یکی از هتل های 3 ستاره یزد، چگونگی روند اجرای طرح ویژه “عیدانه” توسط کارشناسان وبازرسان استاندارد در این هتل بررسی شد.
سرپرست اداره کل هنگام حضور در این هتل، در خصوص چگونگی اجرای طرح “عیدانه” به خبرنگاراداره روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: با توجه به جایگاه حاکمیتی ونظارتی اداره کل استاندارد استان یزد و نظر به جایگاه خاص آن در استیفای حقوق عامه مردم و تاکیدات شخص رییس جمهور محترم در این خصوص و همچنین تاکید دکتراسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در نظارت دائمی بر حوزه خدمات و بازار خصوصا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، این طرح از 15 اسفند ماه پارسال شروع و تا 15 فروردین امسال ادامه یافت.
سرپرست اداره کل استاندارداستان یزد ادامه داد:این طرح از ابتکارات و افتخارات دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است که از طریق آن، می بایست پایش در حوزههای 12 گانه خدمات شامل فرودگاهها، ایستگاههای قطار، پایانهها ی مسافربری، شیرینی فروشیها، خشکباروآجیل فروشی ها، هتلها، رستورانها، خدمات مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشوئی، هتل آپارتمان ها و زائر سراها، انجام می شد.
مطهری تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در حال گذر ازسیاست ها، روش های اجرایی و فرآینده های سنتی است، که درصورت دقت نظرمشاهده می شود که در رویکردهای جدید استانداردسازی، خدمات دارای اهمیت ویژه ایی است وقرار است ازطریق طرح هایی نظیر عیدانه ، خالص فروشی محصولات، پایش کمیت محصولات، و سایر برنامه های نظارتی، کم توجهی های گذشته خصوصا درحوزه خدمات جبران شود.
وی گفت: در قالب بازرسی طرح “عیدانه” و بررسی چک لیستهای مشخص سازمان ملی استاندارد ایران که براساس استانداردهای ملی مربوطه تنظیم شده است چند ده موردبازرسی از فرودگاهها، ایستگاههای قطار، پایانهها ی مسافربری، شیرینی فروشیها، خشکباروآجیل فروشی ها انجام شد.
این مسئول در پایان تاکید کرد:نگاه کارشناسان و بازرسان در این پایش ها به ایمنی، سلامت وکیفیت کالاها و خدماتی است که در سطح استان به مردم ارائه می شود که دراین راستا و درمجموع 106 مورد بازرسی از هتلها، رستورانها، خدمات مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشوئی وفروشگاه های زنجیره ایی ومراکزگفته شده قبل انجام شده است.