رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه کار در دستگاه قضایی به نوعی مصداق عملی جهاد در راه حق است، گفت: اجرای عدالت، نیازمند مشارکت همه ارکان حاکمیت است.
غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مهریز، افزود: اجرای عدالت و تأمین امنیت قضایی گرچه وظیفه قوه قضاییه است اما این قوه به تنهایی نمی تواند براین رسالت خطیر فائق آید و تصویب قوانین عادلانه، نیروی انسانی کارآمد، تامین منابع مالی متناسب با ماموریتهای قوه، ضابطین مقتدر و آگاه عام و خاص و از همه مهمتر ارتقاء حس مسئولیت و جلب مشارکت مردم در همه امور است که باید جدی گرفته شود.
وی تأکید کرد: در تحقق مقاصد اجتماعی و امور جمعی، کمک مردم و جلب مشارکت همه اقشار و صنوف و دستگاه ها الزامی است و نمی توان فقط با امور سلبی و برخورد های قهری موضوعات مهم جامعه را مدیریت کرد.
این مقام قضایی، از شهرستان مهریز با پیشینه بیش از ده هزار ساله به عنوان یکی از مراکز تاریخی و طبیعت گردی بکر استان یاد کرد، و گفت: وفاق و همدلی و اتحاد مردم و مدیران این شهر زبانزد است و این امر می تواند زمینه ساز تسریع در توسعه و پیشرفت استان را فراهم نماید.
رئیس کل دادگستری استان یزد از 5 سال و 2 ماه 20روز ریاست و فعالیت حداد زاده بر دادگستری مهریز به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: برای هر مدیر در دستگاه قضایی کسب این مقدار رضایتمندی از دوران مدیریت باعث افتخار است.
وی اظهار داشت: حدادزاده از تیر ماه 97 در این حوزه قضایی کار خویش را آغاز کرد و در این دوران، هم ریاست شعبه حقوقی، هم مستشاری دادگاه انقلاب و هم قضاوت در شورای حل اختلاف را عهدار بود و مضافا علاوه بر مدیریت امور اداری تحت امر خویش، در بسیاری از کمیسیون های شبه قضایی شهرستان نیز مشارکت داشت.
این مقام قضایی با اشاره به صدور 12 هزار 900 رأی متقن توسط رئیس سابق دادگستری شهرستان مهریز در زمان تصدی ریاست این دادگستری، ابراز داشت: صدور متوسط ماهانه 208 رأی قضایی و انشاء حکم کار بسیار سختی است که نیاز به جد ، جهد، تلاش و مداقه در اوراق پرونده و بررسی سایر عوامل و امورات مرتبط دارد.
وی از کاهش 28 درصدی موجودی پرونده ها در 5 سال دوران تصدی رئیس سابق دادگستری به عنوان یک کار ارزشمند یاد کرد و بیان داشت: حدادزاده یک قاضی خوشنام و مدیر متعهد، متخلق به اخلاق حسنه، صبور، پر کار ، وپیگیر و خوش فکر و با صفای ذهن بود که با نشان دادن مسوولیت پذیری و خلاقیت خویش اکنون عهده دار ریاست دادگستری پر جمعیت ترین حوزه قضایی استان است.
رئیس کل دادگستری با معرفی دشتی پور به عنوان یک قاضی فاضل و با تجربه، گفت: بازگشت یک مقام قضایی از دادگاه های عالی مرکز استان و قبول ریاست دادگستری شهرستان در نوع خود، نوعی ایثار است که باید از این ایثار و از خودگذشتگی تقدیر کرد.
وی افزود: رئیس جدید دادگستری شهرستان مهریز 17 سال سابقه کار قضایی دارد و با توجه به سابقه خدمت قضایی ۶ ساله در مهریز با فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه و مشکلات این حوزه قضایی کاملا آشنایی دارد.
شایان ذکر است در این آیین که باحضور امام جمعه شهرستان مهریز و بهادران و بقیه مقامات محلی برگزار شد از خدمات پنج ساله مرتضی حدادزاده تقدیر و محمدرضا دشتی پور نیز به عنوان رئیس جدید دادگستری مهریز معارفه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.