وزیر امور خارجه از گفت‌وگو با همتای سعودی در اردن خبر داد و گفت: وزیر خارجه عربستان سعودی نسبت به آمادگی این کشور برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست بغداد ۲ به امان پایتخت اردن سفر کرده در توئیتی از گفت‌وگو با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در حاشیه این نشست خبر داد.

وی در این باره نوشت: وزیر خارجه عربستان در این دیدار نسبت به آمادگی کشورش برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد.

امیرعبداللهیان در این باره عنوان کرد: در کنفرانس بغداد ۳ در اردن برای تاکید مجدد بر حمایت خود از عراق شرکت کردم. در حاشیه این نشست فرصتی برای دیدار با برخی از همتایانم از جمله وزرای خارجه عمان، قطر، عراق، کویت و عربستان سعودی فراهم شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه در حاشیه سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود. این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال ایران را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است ایران و عربستان سعودی تاکنون پنج دوره مذاکره در بغداد برای بازگشت روابط به سطح قبلی و بازگشایی سفارتخانه‌ها بعد از قطع روابط یک طرفه از سوی سعودی‌ها برگزار کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.