مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد: ۴۰ درصد نوشت افزار‌های ایرانی در یزد تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان یزد، محمدکاظم صادقیان افزود: هم اکنون ۳ واحد تولیدی نوشت افزار در یزد فعالیت دارند که سالانه از ۶۰۰ میلیون عدد خودکار و ماژیک و بیش از ۵۰۰ هزار قراض مداد تولید میکنند.

صادقیان گفت: در این واحد‌های تولید بیش از ۵۰۰ نفر مشغول به کارند و در نظر داریم با طرح‌های حمایتی دولت، میزان تولید نوشت افزار در این واحد‌های تولیدی را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.
تنها تولید کننده نوشت افزار با تنوع بالای محصولات

واحد تولیدی رز تحریر تولیدکننده نوشت افزار در شهرک صنعتی یزد که بیش از ۳۰۰ نیروی کار دارد و انواع محصولات نوشت افزار را تولید میکند.
مدیرواحد تولیدی رزتحریر گفت: محصولات این واحد با کیفیتی بالاتر از کشور‌هایی که تکنولوژی بالا دارند تولید و روانه بازار میشود.
علوی پور افزود: محصولات این واحد، طبق استاندارد‌های ملی است و با ۲ سال گارانتی به مردم عرضه می شود.
وی ادامه داد: روزانه ۳۰۰ هزار خودکار، ۱۲۰ هزار پاک کن، ۱۰۰ هزار ماژیک و ۱۰۰ هزار ست ابزار اندازه گیری در این واحد تولید میشود.
علوی پور افزود: اقلامی همچون گواش، لاک غلط گیر و رنگ انگشتی نیز طبق سفارش مشتری در این واحد تولید و روانه بازار میشود.

فعالیت بزرگترین کارخانه تولید مداد در استان یزد

واحد تولیدی پارس مداد که سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را شروع کرد و به گفته سرپرست سالن تولید مداد کارخانه، اکنون سالانه ۵۰۰ هزار قراص مداد در انواع مداد مشکی، مداد قرمز و مداد رنگی تولید میکند.
افتخاری گفت: این کارخانه چند سالی است که پا را از تولید مداد فراتر گذاشته است و انواع تراش و خودکار هم تولید میکند.
وی افزود: تولیدات این کارخانه در همه ی مراحل تولید زیر نظر متخصصین کار آزموده قرار دارد، بگونه ای که همه محصولات شرکت شامل مداد، خودکار و تراش طبق استاندارد‌های ملی است و البته کیفیت آن با نمونه‌های خارجی هم برابری میکند.
گفتنی است گردش مالی نوشت افزار در کشور حدود ۶ هزار میلیارد تومان در سال است که ۴۰ درصد آن داخلی و ۶۰ درصد آن وارداتی و خارجی است.
بدون شک اگر از نوشت افزار‌های ایرانی حمایت شود، علاوه بر تقویت بنیه‌های فرهنگی و بومی، باعث افزایش سهم تولید کشور و اشتغالزایی بیشتر جوانان میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.