معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد

🔹معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در جریان بارش‌های اخیر و انجام مأموریت‌های راهداری زمستانه، راهداران در سراسر استان به 433 خودروی گرفتار در برف کمک و قریب به هفت هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی را بازگشایی کردند.

🔹به گزارش پایگاه خبری گیلاس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید حسین محمدی معاون راهداری این اداره کل اظهار کرد: طی هفته گذشته استان یزد میزبان بارش رحمت الهی بود که این بارش‌ها در برخی مناطق به صورت باران و در برخی شهرستان‌ها به ویژه در ارتفاعات و مناطق ییلاقی، به صورت برف بود.

🔹محمدی افزود: در پی این بارش‌ها نیز عملیات راهداری زمستانه با فعالیت 49 تیم عملیاتی در مناطق برف‌گیر به منظور بازگشایی، ایمن‌سازی و برقراری تردد روان در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و راه‌های روستایی به صورت شبانه‌روزی انجام شد که طی آن راهداران به 433 خودروی گرفتار در برف کمک کردند.

🔹وی به بازگشایی قریب به 7 هزار کیلومتر از محورهای استان اشاره کرد و گفت: با فعالیت گشت‌های فعال راهداری در قالب 165 راهدار سه هزار و 61 کیلومتر محور بزرگراهی، هزار و 246 کیلومتر راه اصلی و دو هزار و 634 کیلومتر راه روستایی، بازگشایی و زیر بار ترافیکی قرار گرفت.

🔹معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، ادامه داد: در جهت بازگشایی محورها نیز میزان چهار هزار و 900 تن ماسه نمک شامل دو هزار و 215 تن جهت بزرگراه‌ها، هزار و 60 تن جهت راه‌های اصلی و هزار و 625 تن نیز برای ایمن‌سازی و آزادسازی راه‌های روستایی مورد استفاده قرار گرفت.

🔹محمدی در رابطه با تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده جهت بازگشایی و ایمن‌سازی مسیرها، اذعان کرد: در سراسر استان یزد تعداد 34 دستگاه بنز و مایلر نمک‌پاش، 17 دستگاه گریدر، 8 دستگاه بنز تک، 5 دستگاه ایسوزو،4 دستگاه تریلی کشنده، 21 دستگاه لودر و 34 دستگاه خودروی سبک به منظور عملیات راهداری زمستانه به کار گرفته شد.

🔹این مقام مسئول در خاتمه از برف‌گیر شدن 147 محور در استان خبر داد و عنوان کرد: 16 مورد بزرگراه، 12 مورد راه اصلی، 15 مورد راه فرعی، 60 مورد راه روستایی، 26 مورد راه خاکی و 18 مورد گردنه در استان یزد میزبان بارش برف در روزهای اخیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.